Shooting Wrapped!! / 撮影クランクアップ!

The movie shooting is now complete!!!! Although, I really enjoyed the process of making a movie, I’m feeling very much relieved to know that the shooting is over!! It was my first experience to be in a feature-length film so everything was new for me. I wanna thank everybody in my crew for helping me out!!

This film is an American Independent film called “When Sushi Met Saki” produced by Mike Solton and written by Mike Solton & Peter Harmon. It’s a love comedy between a computer addicted geeky American guy TOM and a cheerful Japanese musician / bartender SAKI.

Jonathan Sherr is playing TOM role and I am playing  SAKI role. Jonathan is an American actor lives in Japan, best known for the movie “My Darling Is A Foreigner” in 2010. He was so much fun to hang out with! Another main character in the movie Joey is played by an American actor Jason London who came to Tokyo all the way from Hollywood. He was in the movie “Dazed and Confused” and so many other movies and dramas. He was in one of my favorite drama “Grey’s Anatomy” and I was so lucky to costar with him!!! 

I still don’t know when or where you can watch this movie but I will let you know when I find out!! You can follow me on Facebook /  Twitter / Website 

映画の撮影が終了しました!!色々と大変なことも多かったですが、結果的にとても楽しかったです★ あ、でも、正直、撮影が無事終わってかなりホッとしています♪ 長い年月、浸かっている音楽業界とは違い、映画の現場では、初体験のことが盛り沢山でしたので。台詞覚えるとか、カメラの前で演技をするとか、そういう基本的なこともそうですし、クルーとの信頼関係だったり、共演者との距離感だったり、体験したすべての時間から学んでいる自分がいました。

4月は、撮影以外にも、unnaturalの新曲リリースunnaturalのワンマンがあったりで、unnatural的にも忙しさのピークを迎えていたので、怒涛の1ヶ月をやりきった自分に対して、乾杯したい気分です(笑) それもこれも撮影クルーの支えがあったからこそ!ありがとうございました!!

映画について少し情報を解禁しますね! 私が出演した映画は、アメリカの自主制作映画。全体的には、ラブコメテイストですが、いくつかのシーンで東北大震災についても触れられます。内容を簡単に言ってしまうと、ソーシャルネットワーク中毒のアメリカ人Tomが、お寿司屋さんのレビュー記者として来日→そこで東京のバーで働く音楽大好きリア充なSakiに出会う→二人の関係はいかに?という感じです。私が書き下ろしたテーマソング、unnaturalのオリジナルソングも映画で流れる予定です。

 映画で、Tom役を演じるのは映画『ダーリンは外国人』で井上真央ちゃんのダーリン役で出演していたジョナサン・シェア。ジョナサンは優しくて面白い人でして、すぐに仲良くなりました。もう一人のメインキャストは、ハリウッド俳優のジェイソン・ロンドン。遥々LAから来日してくれました。ジェイソンとの二人きりのガチなシーンもあったりで、まさにハリウッドの空気感を体感しました!!ジェイソンから直々に頂いたアドバイスは今後じわじわと活かしていこうと心に誓いました。

さて、私の役ですが、もうお分かりですかね….?? そうです、ヒロインのSaki役でございます。バーで働きながら、お店のステージで歌っているSakiは、明朗活発なジャパニーズ・ガール。キャラクター設定が、私とそう遠くはないですが、違う部分ももちろん沢山ありましたので、役を演じながら色々、人生について考えさせられました。

映画の上映時期や、上映国など、詳しい情報は、分かり次第、また書き込みますので、Facebook /  Twitter / Website をチェックして下さいね。
ところで、4月17日のクロコダイルライブの動画が上がりました!!
Check it out!! 1stステージの動画は既に2000アクセス突破してます。ありがとう!

 

Related posts